Nova povezovalna cesta pri OŠ Metlika
Osnovna šola Metlika stoji na Šolski ulici št. 7 na severu Metlike. Sicer lepa lokacija ima to pomanjkljivost, da morajo vsi obiskovalci, do nje dostopati preko Vinogradniške ceste in v nadaljevanju zaviti na razmeroma ozko Šolsko ulico, ki ni primerna za količino prometa, ki se odvija po njej, hkrati pa tudi nima po celi dolžini pločnika, kar je za glavno dostopno ulico do osnovne šole nesprejemljivo. Cestišče je ozko in ne omogoča sočasnega srečevanja dveh vozil, zato je občina postavila eno izogibališče, na odseku s pločnikom pa je srečevanje dveh vozil možno le tako, da eno zapelje na pločnik. Razširitev cestišča in izgradnja pločnika na manjkajočem odseku ni možna, ker gre za gosto poseljeno območje s stanovanjskimi objekti neposredno ob cesti. Trenutni prometni režim je nevaren za šolarje, ki hodijo v šolo peš, zato starši otroke, predvsem nižjih razredov, v šolo vozijo z avtomobili. Posledično se pred šolo vsakodnevno srečujejo s prometnim kaosom, saj so starši primorani obračati vozila pred šolskimi vrati, ker lokalna cesta LK 256061 – Šolska ulica pelje naprej v vinogradniško območje.
Osnovno šolo Metlika je v šolskem letu 2017/2018 obiskovalo 558 učencev. Učenci, njihovi starši, zaposleni in drugi obiskovalci šole generirajo tako motoren kot tudi kolesarski in peš promet, ki pa sedaj zaradi pomanjkljive infrastrukture ne zagotavlja ustrezne prometne varnosti šoloobveznih otrok, niti ne spodbuja k trajnostni mobilnosti in uporabi alternativnih (neavtomobilskih) prevoznih sredstev. Cesta je neprimerna tudi za šolski avtobus.
Zato se je občina odločila, da bo z izgradnjo nove povezovalne ceste med Šolsko ulico in Trdinovo potjo ter v okviru te z izgradnjo pločnika in cestne razsvetljave ter z delno rekonstrukcijo obstoječe javne poti na Šolski ulici izboljšala prometno varnost šoloobveznih otrok ter omogočila lažji, hitrejši in varnejši dostop do osnovne šole tudi s kolesom, peš ali s šolskim avtobusom.
Tudi Celostna prometna strategija Občine Metlika, katero je Občinski svet Občine Metlika sprejel marca 2017, v prvem strateškem stebru »Celostno prometno načrtovanje« predvideva ukrep »Izvedba pilotnega območja prijaznega prometa v okolici OŠ Metlika« v kombinaciji z izgradnjo povezovalne ceste.
Izvedba je predvidena dvofazno in sicer:
- faza: izgradnja nove povezovalne ceste,
- faza: rekonstrukcija obstoječe nekategorizirane javne poti.
- faza: Izgradnja nove povezovalne ceste
Nova povezovalna cesta je predvidena severno od OŠ Metlika, kjer je predvidena situativna in niveletna navezava na lokalno cesto LC 255021 Bušinja vas-Grabrovec-Metlika: Trdinova pot na eni strani ter nekategorizirano javno potjo – Šolska ulica na drugi strani.
Izgradnja nove povezovalne ceste obsega:
- izgradnjo povezovalne ceste v dolžini cca 185 m,
- izgradnjo pločnika za pešce po celotni dolžini,
- izgradnjo cestne razsvetljave,
- ureditev prometne signalizacije,
- izvedbo krajinske ureditve s postavitvijo urbane opreme in
- izvedbo ukrepov za umirjanje prometa.
Območje novozgrajene ceste se omeji na hitrost 30 km/h – cona 30.
Normalni prečni profil (NPP) je naslednji:
- vozišče 2 x 2,50 m 5,00 m
- pločnik za pešce 1 x 1,50 m 1,50 m
- bankina / berma (na strani pločnika za pešce) 1 x 0,50 m 0,50 m
- bankina / berma 1 x 0,75 m 0,75 m
Skupaj 7,75 m
- faza: Rekonstrukcija obstoječe nekategorizirane javne poti
V nadaljevanju novogradnje je predvidena rekonstrukcija obstoječe javne poti. Rekonstruira se tudi obstoječe asfaltno delno makadamsko parkirišče (9 parkirnih mest), tako da se asfaltira celotna površina in s tem uredi 13 parkirnih mest. Parkirišča namenjena funkcionalno oviranim osebam, se zagotovi v neposredni bližini stavbe OŠ Metlika. S talnimi označbami se ohrani tudi peš povezava do obstoječih betonskih stopnic. Rekonstrukcija javne poti je predvidena do lokalne ceste LC 256061 Šolska ulica oziroma do odcepa, ki vodi k Osnovni šoli Metlika.
Normalni prečni profil (NPP) je naslednji:
- vozišče 1 x 3,50 m 3,50 m
- pas za pešce 1 x 1,50 m 1,50 m
- bankina / berma (na strani pasu za pešce) 1 x 0,50 m 0,50 m
- bankina / berma 1 x 0,75 m 0,75 m
Skupaj 6,25 m
Predvidena dinamika izvedbe del
Prvo fazo bomo izvedli v letih 2018 in 2019. V letu 2018 smo izdelali projektno dokumentacijo, investicijo smo uspešno prijavili na javni razpis Ministrstva za infrastrukturo za sofinanciranje trajnostne mobilnosti (investicija bo sofinancirana s strani države in Kohezijskimi sredstvi v višini 49.543,90 EUR) ter od države neodplačno pridobili zemljišča, po katerih se bo izvedla nova cesta. V letu 2019 bomo prometno infrastrukturo zgradili. 18. marca 2019 sta župan Darko Zevnik in direktor podjetja TGH, Trgovsko gradbena hiša, d.o.o. iz Črnomlja Stjepan Jarnević podpisala gradbeno pogodbo za izgradnjo 1. faza. Vrednost pogodbenih del znaša 198.870,59 EUR. Rok za izvedbo gradbenih del je 3 mesece od podpisa pogodbe.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada
Druga faza, katera je ocenjena na 18.000,00 EUR, se bo izvedla po zaključku prve faze, točna časovnica še ni določena.